Här hittar du artiklar och nyheter från Vianors experter relaterade till däck och däckbranschen. Du kan också läsa om våra kunder och deras egna erfarenheter inom området.
Trots att företagen som opererar vagnpark finns i olika storlekar och är verksamma inom olika branscher, har de ofta liknande behov och mål. Vianor har lång erfarenhet av samarbete med företag av olika slag. Den övergripande Fleet Care-tjänsten som kombinerar däck- och vagnparksservice har utvecklats på grund av denna erfarenhet för att stödja företags affärsverksamheter.
Vi har skapat denna omfattande Vianor Fleet Care-tjänsten för att hjälpa våra kunder att uppnå de mål som är viktigast för dem. Fokus för denna helhetstjänst är att effektivisera vagnparkens verksamhet samt de grundläggande behoven som är gemensamma för olika typer av företag.
Vianors Fleet Care samlar alla delar av Vianors B2B-serviceutbud så att du kan dra nytta av både våra utvecklade elektroniska tjänster och vår professionella expertis som vår personal besitter. Från helhetstjänsten Fleet Care kan du välja exakt de däck- och vagnparkstjänsterna ditt företag behöver.
Tire Care, som är en uppföljnings- och rapporteringstjänst för vagnparkens däck, utgör kärnan i Fleet Care. Det molnbaserade Tire Care-programmet för däckhantering är enkelt att använda. Med hjälp av detta kan du snabbt granska däcken och däckskick för hela din vagnpark.
Molntjänsten Mobility Care använder data som erhålls från våra sensorer. I det enkla användargränssnittet kan du till exempel se lufttryck, däcktemperaturer, fordonens position och andra uppgifter om din vagnpark. För mer krävande verksamhet kan vi även erbjuda uppföljning av fordonshändelser under körning och bl.a. bedömning av körstil.
I vår användarvänliga och informativa B2B-webbutik kan du granska och hantera ditt produktsortiment. Du kan här på ett och samma ställe se innehållet i ditt serviceavtal, kontrollera tillgängligheten för produkterna du behöver samt kontakta våra däckexperter.
Vi erbjuder skalbara tjänster på plats vid din verkstad eller på ditt arbetsområde, från förutbestämda besök till underhålls- och lagertjänster dygnet runt. Tack vare vår 24/7-beredskap ser vi till att din affärsverksamhet hålls igång vart du än arbetar.
Oavsett var i Europa du än befinner dig när däcket punkterats, får du alltid hjälp genom att ringa vår jour.
I Norden har vi ett nätverk på mer än 200 servicecenter och lager som är redo att hjälpa dig. Vår servicekapacitet är flexibel för att kunna tillgodose dina behov oavsett var än din vagnpark befinner sig.