Vianor 24/7-däckjour utvecklas kontinuerligt: Tjänsten kommer att bli ännu snabbare och mer flexibel

Punkterade däck på vägen är tyvärr en välbekant situation för många yrkesförare. Då är den bästa kontakten för företaget, Vianor 24/7-däckjour (dygnet runt). Med ett samtal till vårt nödnummer eller en kontakt online, är lasten tillbaka på vägen när och var som helst. Tjänsten utvecklas också ständigt för att bäst tillmötesgå behoven hos förare och företagare.

Punkterade däck på vägen är tyvärr en välbekant situation för många yrkesförare. Då är den bästa kontakten för företaget, Vianor 24/7-däckjour (dygnet runt). Med ett samtal till vårt nödnummer eller en kontakt online, är lasten tillbaka på vägen när och var som helst. Tjänsten utvecklas också ständigt för att bäst tillmötesgå behoven hos förare och företagare.

Professionell hjälp alltid till hands

Punkterade däck på ett tungt fordon är alltid en obekväm situation och orsakar stor oro för både föraren och för företagets ägare. Lyckligtvis, erbjuder Vianor 24/7-däckjour hjälp dygnet runt. Syftet med tjänsten är det samma som kundens: Att få upp fordonet på vägen så snabbt och så säkert som möjligt.

Att göra en servicebegäran är enkelt. Föraren kan göra denna begäran per telefon eller online. Så snart vi mottager förfrågan, kommer vi att meddela beställaren när hjälpen beräknas anlända. Vid behov kan också arbetsgivaren få information om tjänstens förlopp.

"Vi har flera utvecklingsprojekt på gång just nu som kommer att göra svarstiden ännu kortare", säger Reidar Samuelsen, Vianor B2B-försäljningschef i Sverige. "Vi granskar och finjusterar processen hela tiden för att bli ännu effektivare och se till att hjälp anländer ännu snabbare till platsen."

Omfattande nätverk i Norden och Europa

När Vianor fullt utrustade servicebil anländer till platsen, skapas en digital däckrapport som också kan levereras till företagets ägare. En fackmässig mekaniker hanterar situationen på plats så snabbt som möjligt. Vår serviceavgift för haveri innehåller två timmars servicetid och 50 kilometer körning. Allt utanför detta debiteras enligt tydliga fasta priser. Vi vill ha lasten i körbart skick på vägen utan att ödsla tid eller riskera trafikstockning.

"Fordonen som används vid däcksjouren är ombyggda med modern teknik. Vi får till exempel in mobila däckmonteringsmaskiner i dem. Detta betyder att vi kan hantera fälgar och byta däck på plats. Den nya utrustningen garanterar snabb och säker service på vägen, berättar Mäki om de senaste utvecklingsprojekten.

Många yrkesförare som passerar landsgränser kommer också att uppskatta att Vianor 24/7-däckjour är tillgänglig inom de nordiska länderna och i Europa via samma kontaktinformation. Det omfattande nätverket innebär att vi kommer dit snabbt och kan erbjuda service dygnet runt.

"Smidigt samarbete levererar hjälp i de nordiska länderna och i övriga Europa under hela året", lovar Reidar.

 

Om du är intresserad av tjänsten, vänligen kontakta en Vianorsäljare eller din lokala verkstad!

Artiklar
27.09.2022

Regummeringen av lastbilsdäck minskar koldioxidavtrycket betydligt – ett nyproducerat däck har nästan fyra gånger högre utsläpp

Läs mer
Artiklar
14.06.2022

Innovativa produktnyheter och ett brett utbud av däck inför den kommande vintern

Läs mer
Artiklar
13.06.2022

36 år i däckbranschen – en titt i backspegeln och en spaning in i framtiden

Läs mer

Hur kan vi hjälpa dig?

Tillsammans hittar vi en lösning för just ditt företags behov.