Giti-garanti vid däckhaveri

Giti-garantin skyddar ditt däckköp. Den täcker däckskador som inte kan repareras på lastbils- eller bussdäcket vid normal användning. Garantin gäller i ett år från inköpsdatum.

Giti-garanti

Varje nytt Giti-lastbils- och bussdäck som köps från Vianor ingår i garantiprogrammet. Giti-garantin kompenserar om ett korrekt använt Giti-lastbils- eller bussdäck skadas och blir okörbart. Kompensationen täcker däck där högst hälften (50%) av mönstret är slitet. Kompensationsdelen för det nya däcket bestäms av slitaget på det trasiga däcket. Garantin gäller i ett (1) år från inköpsdatum.

Vad ska du göra om däcket skadas?

Om däcket skadas, kontakta din närmaste Vianor verkstad för att byta ut däcket. Giti-garantin verifieras vid behov med ett köpkvitto eller en faktura från Vianor.

Ersättningsbeloppet för ett nytt däck bestäms av slitaget på det trasiga däcket.

Ersättningen

Vad täcker Giti-garantin?

Giti-garantin ersätter endast däck köpta från en Vianor verkstad*, och där det trasiga däcket ägs av den ursprungliga köparen. Däcket måste vara monterat på fordonet vid olyckstillfället. Garantin ersätter ett korrekt använt däck som skadats genom en olyckshändelse på grund av till exempel en yttre kraft. Ersättningen täcker däck med minst 50 % återstående slitbana jämfört med ett liknande, nytt Giti-däck.

*Gäller inte Giti lastbils- och bussdäck köpta från Vianor partner-verkstäder

Vad täcker inte garantin?

Garantin täcker inte indirekta kostnader, såsom installationsarbete, frakt, reparationer och utebliven arbetsinkomst. Garantin täcker inte heller skador orsakade av skadegörelse, fordonsfel, brand, trafikolyckor, vårdslöshet eller annan jämförbar orsak.

Giti lastbil- och bussdäck.

Utforska utbudet av Gitis lastbil- och bussdäck och beställ bekvämt från eVianor.