"Vi drev omkring i några år medan vi letade efter en ny partner för underhåll av bilar och skåpbilar . Vi provade flera av dem, men vi hittade inte det ömsesidiga förtroendet hos någon", minns arbetsledare Sami Virranta från Virranta.
Virranta erbjuder tjänster för underhåll och rengöring av ventilationssystem i hela Finland. Företaget har ett 10-tal fordon som ständigt är i bruk. Varje fordon kör cirka 10 000–40 000 kilometer per år.
"I vår flotta finns fordon i olika åldrar – från ett par år gamla upp till upp till 14 år. De har mycket olika underhållsbehov. Minst en gång i månaden vänder vi oss till Vianors bilunderhållstjänster. Vi har servat våra skåpbilar på Vianor i mer än 10 år, och vi behöver inte längre lägga ut tjänsten på anbud någon annanstans."
Vianor erbjuder alla bilverkstadsstjänster under samma tak, vilket gör det smidigare. När en anställd tar med sig ett fordon till Vianor för underhåll kan de lita på att arbetet utförs enligt överenskommelse: underhållsuppgifterna för skåpbilen slutförs inom utlovad tid och med reservdelar av hög kvalitet. Hos Vianor utförs bilunderhåll alltid enligt tillverkarens instruktioner, vilket säkerställer att tillverkarens garantivillkor upprätthålls.
I Virrantas serviceavtal med Vianor ingår förutom personliga tjänster för underhåll av bilar och skåpbilar även däcktjänster och däckhotelltjänster. Företagets anställda kan fokusera på sitt eget arbete, och när det är dags att byta däck för sommaren eller vintern skickar Vianor automatiskt en inbjudan och ett mötesförslag. Detta gör det betydligt lättare att planera arbetet. Vianors däckbytestjänster inkluderar även en elektronisk rapport om däckens skick.. Företagets anställda kan fokusera på sitt eget arbete, och när det är dags att byta däck för sommaren eller vintern skickar Vianor automatiskt en inbjudan och ett tidsförslag. Detta gör det betydligt lättare att planera arbetet. Vianors däckbytestjänster inkluderar även en elektronisk rapport om däckens skick.
"Vi kan lita på att vårt företags fordon alltid har säkra och korrekt förvarade däck", sammanfattar Virranta.
Sami Virranta litar på Vianor-personalens expertis. De håller honom informerad om det underhållsarbete som behövs för företagets fordon vid varje given tidpunkt. Prissättningen är tydlig och kostnaderna uppskattas öppet före reparationer.
"De varnar oss för större reparationer, så att vi inte behöver komma ihåg och oroa oss för problem med underhåll av bilar och skåpbilar . Istället kan vi fokusera på vårt arbete. Vianors experter erbjuder proaktivt allt vi verkligen behöver utan några knep. Det skapar förtroende, säger Virranta.
”Våra behov av bilunderhåll är mycket varierande. Min erfarenhet är att kompetens inom bilunderhåll och ny teknik alltid finns snabbt tillgänglig hos Vianor.” Sami Virranta
Proaktiva transportbilsverkstadstjänster för företagets behov
Virranta säger att Vianors bilverskstadstjänster medför många fördelar för företaget. Bekanta proffs känner till bilarnas serviceintervaller och påminner dem om kommande serviceuppgifter.
"Tack vare Vianors omfattande verkstadsnätverk får vi alltid hjälp med bilunderhåll enkelt och snabbt. Vianor har bred kompetens inom både bilunderhåll och ny teknik, vilket ökar tillförlitligheten jämfört med mindre operatörer."
Alla bilmärken och modeller servas på Vianors verkstäder. "Experterna på Vianor hanterar alla typer av fordon."
Att centralisera verkstadstjänsterna för bilar och skåpbilar ger också påtagliga besparingar: när underhållet är smidigt förbättras tidshanteringen och företagets arbete kan fortsätta utan avbrott.
"Ibland förvånar det mig hur snabbt de hittar tid för våra fordon. På Vianor lyckas de alltid hitta tid att serva våra bilar", ler Virranta.
Enkelt underhåll av skåpbilar
Vianors omfattande verkstadsnätverk säkerställer att även oväntade situationer, som punktering av däck, hanteras snabbt över hela landet med bara ett telefonsamtal.
"Våra fordon används bland annat på byggarbetsplatser, vilket gör att däckpunkteringar och oväntade situationer uppstår. Vianor ger alltid snabb hjälp på plats eller på närmaste verkstad."
Virranta tackar också personalen på Vianors verkstad.
– Det fungerar väldigt bra. Allt är enkelt. De erfarna proffsen hanterar våra bilar oklanderligt. Vi har fullt förtroende för dem."
Virrantas fordonspark fortsätter att växa.
"För att vara ett relativt litet företag har vi många fordon och vår flotta ändras regelbundet. Behovet av verkstadstjänster för bilar och skåpbilar är konstant. Vårt mål är att växa, så vi behöver mer utrustning och därmed mer underhåll av bilarna."
Virranta nämner bekymmersfri körning, snabb service och smidighet som de viktigaste fördelarna med att centralisera företagets bil- och skåpbilsunderhåll hos Vianor.
"Vi kommer att fortsätta att använda Vianors verkstadstjänster i takt med att vårt företagsflotta växer", avslutar Virranta.
Låt oss diskutera ditt företags behov av bilunderhåll! Kontakta vår säljare eller din närmaste verkstad direkt.
Virranta
Plats: Vuorela, Finland
Grundat: 1992
Omsättningsklass: 2,3 miljoner euro
Antal anställda: 22
Fordon: 10 personbilar och skåpbilar