Ibland ändras planerna och livet ger oss överraskningar. Det hände veterinären Noora Holk, som bodde i Tammerfors och plötsligt flyttade till Lappland. Hon hade just köpt nya dubblösa däck till sin bil och insåg att de inte skulle räcka till för de utmanande förhållandena på landet i norr. Holk bytte däcken till nya dubbdäck och drog nytta av Vianors 30-dagars nöjdhetsgaranti.
Holk fick sina däck bytta vid servicecentret i Sarankulma. Under däckbytet nämnde Vianors tekniker att de gamla däcken närmade sig slutet på sin livscykel.
”För första gången någonsin kommenterade någon på mina däcks tillstånd ur ett säkerhetsperspektiv. Jag uppskattade teknikerns iakttagelse, eftersom den så tydligt kom från genuin oro. Efter däckbytet kände jag att det fanns en äkta omtanke om mig och min säkerhet, i stället för bara ett försök att sälja nya däck”, berättar Holk.
Holk, som bodde i Birkaland vid den tiden, bestämde sig för att byta ut sina gamla utslitna dubbdäck till odubbade Nokian Tyres Hakkapeliitta®-däck. Som veterinär som kör mycket i arbetet påverkades hennes val av däck av det tillförlitliga och bekanta varumärket, däckens hållbarhet och bekväma köregenskaper. Men livet tog en oväntad vändning efter att hon köpte däcken: Med kort varsel fann sig Holk planera en flytt till Sodankylä.
”Direkt efter att jag köpt de nya däcken insåg jag att jag inte skulle klara mig med dem på de långa snöiga vägarna i Lappland, även om odubbade däck fungerar utmärkt i syd. Det var redan full vinter i norr när vi skulle flytta”, minns Holk.
”De nya dubbarna sattes på prov med en gång i Lapplands vinterförhållanden och de har fungerat enastående väl sedan dess. Hela däckbytesupplevelsen fick fulla tio poäng.”
- Noora Holk
Holk begav sig norrut med familjen. På vägen tog hon upp telefonen och ringde till det närmaste Vianor-verkstaden i Rovaniemi.
”Jag förklarade mitt däckproblem för dem, och den kundtjänst jag fick var utmärkt. Representanten i Rovaniemi lugnade mig och sade att det inte fanns något att oroa sig över. För sådana situationer erbjuder Vianor en 30-dagars utbytespolicy på alla däck. Jag hade köpt värdefulla däck och kunde enkelt byta dem mot andra som passade mina förändrade behov bättre utan extra kostnad”, säger Holk glatt.
Holk ger särskilt beröm åt den snabba, flexibla och professionella service hon fick under däckbytet. Hon har besökt flera Vianor-servicecenter och har alltid varit nöjd med den service hon fått.
”Jag fick en tid direkt hos Vianor i Rovaniemi. Vi satt i lugn och ro i väntrummet med våra hundar och såg på tv medan teknikerna bytte ut de odubbade däcken på min bil mot Nokian Tyres Hakkapeliitta® 10-dubbdäck. Hela däckbytesupplevelsen fick fulla tio poäng”, förklarar Holk.
Hon har varit mycket nöjd med de nymonterade dubbdäcken: ”De nya dubbarna sattes på prov med en gång i Lapplands vinterförhållanden och de har fungerat enastående väl sedan dess.”
Ett av våra kundlöften är en 30-dagars nöjdhetsgaranti på alla våra däck. Om de valda däcken inte passar dina behov kan du byta dem mot andra däck utan bytes- eller monteringskostnader.
Vårt mål är att göra beslutsprocessen enklare och hjälpa våra kunder vara redo för alla resor – med de däck som passar dina behov bäst. Vår däckexperter hjälper dig alltid gärna välja de däck som passar enskilda behov bäst. Läs mer om nöjdhetsgarantin och Vianors andra kundlöften här.
Dags att skaffa nya däck? Kontakta ditt närmaste Vianor verkstad direkt eller utforska sortimentet i vår onlinebutik.