Vianor är ett säkert val.

Våra kundlöften är en garanti för hög kvalitet.

  

30 dagar nöjdhetsgaranti
Vägassistans för bilservicekunder
100% servicegaranti
Enkel betalning

  

30 DAGARS NÖJDHETSGARANTI – TESTA DÄCKEN RISKFRITT

Hos Vianor får du 30 dagars nöjdhetsgaranti på nya däck. Om du inte är nöjd med dem kan du byta till andra däck någon gång inom 30 dagar.

• Du kan byta däck på serviceverkstaden där du köpte däcken. Kom ihåg att ta med originalkvittot.
• Däckskifte och montering ingår vid byte.
• Om du vill välja dyrare däck betalar du mellanskillnaden. Om ditt val är billigare betalar vi dig skillnaden.
• Nöjdhetsgaranti ges på alla nya personbils- och skåpbilsdäck som köps från Vianor i Sverige, oavsett tillverkare.
• Gäller inte racerbilsdäck eller modifierade däck (t.ex. dubbdäck), specialprissatta däck med gammalt tillverkningsdatum, skadade eller begagnade däck. Gäller inte företagskunder.
• Garantin gäller på däck inköpta både på våra servicecenter eller online.

 

Originalservice – Förstklassig bilservice med extra garantier

• På Vianor utförs Originalservice enligt biltillverkarens Serviceintervall och med Originalklassade reservdelar
• Biltillverkarens nybilsgaranti på bilen fortsätter att gälla.
• 12 månaders fri vägassistansförsäkring ingår.
• 12 månaders garanti på utfört arbete och minst 12 månaders garanti på reservdelar.
• Ifyllt serviceschema, giltig stämpel i servicebok eller digitalservicebok.
• Om Originalservice inte utförs inom den beräknade tiden kommer vi att hålla dig uppdaterad löpande.

 

Läs mer om bilservice online eller begär mer information på din närmaste Vianor verkstad.

100% SERVICEGARANTI

Hos oss får du alltid experthjälp på dina frågor. Onlineköp kan enkelt göras utan risk och vi ser alltid till att du har köpt rätt produkter innan de monteras. Har något ändå gått snett? Vi fixar det.

• Om de produkter du har köpt inte passar hjälper vi dig att hitta alternativ. Våra experter ser till att endast kompatibla delar monteras i din bil.
• Du får professionell och personlig service vid varje köp. Våra däckexperter nås via chatt, e-post eller telefon, eller genom att besöka oss under våra öppettider
• Vi svarar på offertförfrågningar eller feedback online senast nästa arbetsdag.
• Vi mäter dina däck digitalt när du besöker oss, du får en däckrapport i din e-post efteråt (gäller inte våra samarbetspartners)
• Åtdragning av bultarna efter däckbyte och körning ingår alltid i tjänsten, ingen tidsbokning krävs. För att säkerställa säker körning rekommenderar vi alltid att dra åt bultarna efter 10 mil.

 

Du når vår Kundtjänst mån-fre kl. 7.00-17.00 på telefon 0771-16 33 33

ENKEL BETALNING

Alltid transparent prissättning och flexibla betalningsvillkor. Du vet vad du betalar för, inga överraskande extra kostnader.

• I samarbete med Resursbank erbjuder vi Vianor-kortet. Du kan välja att betala hela köpet på första fakturan, eller delbetala över tid med ResursBanks förmånliga betalningsplaner. Med Vianor-kortet kan du betala ett däck per månad utan extra avgifter
• Samma priser online som på våra egna verkstäder
• Online-inköpen kan även betalas i en serviceverkstad om du föredrar
• Du får gratis leverans av dina onlineköp till verkstaden
• Inga överraskande merkostnader, tillförlitlig kostnadsberäkning för bilservice - du vet varför service utförs och exakt vad du betalar för.
• Om vi upptäcker ett behov av extra arbete på ditt fordon kontaktar vi alltid dig för en offert först. 

 

Läs mer om betalningsmetoder eller kontakta din närmaste Vianor verkstad för mer information.